loading...
مقالات برگزیده طراحی سایت در مشهد
hesam بازدید : 49 سه شنبه 17 فروردین 1400 نظرات (0)

لیست  طراحي سايت در مشهد  تحت مشخصه هایی از رنگ ها را که هنگام پباده سازی می بایست مدنظر داشته باشید ذکر میکند:۱) رنگ ها اثر متعددی روی احساسات ما در ۹۰ ثانیه نخستین دیدن می‌گذارند۲) اثر رنگ می‌تواند تماشاچی را ترغیب به خرید یک مال از شما نماید۳) رنگ ها خوی مارا در قبال یک زمینه تنها تشدید نمی کنند ، بلکه اثر خویش را به طور کامل در خلق ما نماد می‌دهند۴) اثر گذاری رنگ در فرهنگ وتمدن های متفاوت متعدد میباشد۵) هر رنگ به تنهایی یک پیام اختصاصی به دیده تماشاچی میفرستد .به عهد مک لوهان ، رسانه به عبارتی پیام میباشد .

5 نکته برای تعیین رنگ یک اینترنت‌وب سایترنگ‌ها همان گونه که در گوشه و کنار دور و بر روی ما تأثیر می گذارند در حوزه اینترنت نیز بی تاثیر نیستند. با یک چک بی آلایش و خوش سلیقگی میتوانید تاثیر گذاری رنگ‌ها را در ذهن یوزرها یک سری برابر نمائید. برای دریافتن بایستی ها و نباید های اصول رنگ بندی وب سایت خویش بایستی موارد ذیل را رعایت نمائید:
رنگ متنتعیین رنگ صرفا در بگراند و سربرگ (header) وبسایت خلاصه نمیشود بلکه تعیین رنگ متن نیز بسیار اهمیت دارااست. این گزینش می بایست به شکلی باشد که دیده زود خسته نشود و متن‌ها شل خوانده شوند. شایسته ترین تعیین برای رنگ دور نما رنگ های پر‌نور و برای متن رنگ تیره است. سایتهایی نیز با دور نما های رنگی و یا این که متن های رنگی وجود دارا‌هستند که ممکن میباشد بسیار هم خوشگل باشند ولی نکته اینجاست که از رنگ‌های کامل کننده مصرف شود. اختلاف کنتراست زیاد و ضد‌و‌نقیض بودن رنگ‌ها تنها یوزرها را از وبسایت شما فراری میدهد.

هماهنگی در بین صفحه هایهر شیت در وبسایت می بایست با دیگر صفحه ها مطابقت داشته باشد. این که رنگ‌ها دایم در هر ورقه تغییر‌و تحول نماید منجر می شود مخاطب در وبسایت گیج گردد. میتوانید با گزینش رنگ‌های معلوم برای سربرگ (header) و پانویس (footer) ، وبسایت شکیلی پباده سازی نمایید. براین اساس استفاده کننده با کاوش در صفحه ها گوناگون وبسایت احساس نمی نماید که به وب سایت دیگری رفته میباشد.
رنگ سازمانیرنگ مرتبط با بیزنس خودتان را داشته باشید. استعمال از یک رنگ تحت عنوان رنگ برندینگ که در لوگو ، ساخت سایت و حتی‌د‌ر چیدمان مستعمل باشد آرم ی خوش سلیقگی و متمایز بودن شما میباشد. با گزینش یک رنگ سازمانی مدام در ذهن یوزرها باقی خواهید ماند.

تمدن هر رنگرنگها در هر مرز و بوم متمدن های متعدد اهمیت ویژه‌ای دارا‌هستند. به صورت نمونه در جمهوری اسلامی ایران برای طراحی وب جای های توریسم به کارگیری از رنگ‌هایی مثل آجری یا این که فیروزه ای بسیار مطلوب میباشد. به کار گیری از رنگ‌های درفش هر مرز و بوم برای وب سایت های دولتی حس بهتری رو به بازدیدکنندگان القا می نماید. برای مثال رنگ قرمز‌رنگ برای مرزوبوم چین ، سبز برای ایالات متحده عربی ، آبی‌رنگ و قرمز رنگ برای ایالات متحده و … اهمیت دارااست. با محاسبه فرهنگ وتمدن رنگ‌ها می اقتدار تارنما های دوست داشتنی تری پباده سازی کرد.
مشقت سنی یوزرهاتارنما فروش اثاثیه بازی با تارنما فشن بسیار متعدد میباشد چون احساسات و هیجانات هر سن از یوزرها نوع خاصی از پباده سازی را می پذیرد. با آنالیز این زمینه که‌این تارنما گزینه استعمال کدام گروه از اشخاص میباشد می‌توانیم رنگ‌هایی تعیین کنیم که به ذوق و سلیقه آنان بیشتر مجاورت باشد. همان گونه که پیش از این هم اشاره شد به صورت نمونه تارنما های موسیقی ، دانلود فیلم ، استودیو تصویر برداری و … بیشتر گزینه به کار گیری جوانان می‌باشند و برای این نوع وبسایت از رنگ‌های تیره بیشتر استعمال میگردد. وبسایت های دیگری مثل وبسایت هایی که کاربر آنان خردسال ها می‌باشند از رنگ‌های خنده رو و دارای هیجان برای پباده سازی به کار گیری می نمایند. با‌یقین در‌حالتی که این رنگ‌ها جا به جا مصرف شود تاثیر خیر روی استفاده کننده نمی گذارد.

کور رنگیطبق آمارهای منتشر گردیده 10 % از جمعیت زمین دارنده کور رنگی می باشند. که‌این بیماری منجر می‌گردد اشخاص نتوانند یک یا این که یکسری رنگ را ببینند. برای اینکه رنگ‌های سایتتان را برای این اشخاص قابل ادراک نمایید می‌توانید از این ابزار (Colorblind Web Page Filter) استعمال نمائید. این ابزار یاری می نماید که رنگ‌های وبسایت را از لحاظ آنان نیز مشاهده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 95
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 738
  • بازدید ماه : 1,075
  • بازدید سال : 11,552
  • بازدید کلی : 23,252